FM 2016 Draft - Ideer til spilleregler

Staal42

8. aug 2016, 13:13

Hej, Min bror og jeg spiller en del FM16 Draft, da det ikke tager mere end 1-2 timer, og sørger for man stadig får spillet lidt manager i en travl hverdag med arbejde og børn! Vi startede ud med at der var frit valg, men skiftede hurtigt til at der lige inden spil start blev sat en begrænsning op. Indtil videre har vi haft følgende begrænsninger på: - Kun danske spillere - Kun spillere på 23 eller derunder - Kun spillere på 30 eller derover - Kun spillere der har spillet mere end 30 landskampe - Kun spillere der har spillet mindre end 10 landskampe - Maks 1 spiller fra hvert land - Kun nordiske spillere - Kun spillere uden landskampe - Kun Ikke-EU spillere - Vælg 2 lande uden for de 5 store ligaer (ITA, SPA, TYS, ENG & FRA), og så må begge spillere kun vælge spillere fra disse lande. - Hver især vælger 2 lande som de kun må hente spillere fra. - Vælg en specifik liga hvor de kun må hentes spillere fra. Vi har dog kørt de forskellige igennem et par gange nu, og derfor ville jeg høre om nogen af jer har nogle gode forslag til hvilke regler man ellers kunne indføre! Alle forslag bliver taget imod med kyshånd, så vi kan få lidt mere variation ind i vores spil! Til de interesserede, så kan jeg fortælle vi har tyv stjålet ideen med regler fra denne youtube tråde "Spencer FC", hvor han spiller draft med sin bror og venner - Se eventuelt et afsnit her: På forhånd tak.

Senest rettet af Staal42 8. aug 2016, 21:38

whapz

8. aug 2016, 16:03

Det skal jeg helt klart fremlægge for mine kammerater! Gav mig et godt grin at se videoen også

Kalle

8. aug 2016, 18:21

Man kan vel altid finde på nogen, men jeg er dog ikke sikker på hvordan det vil fungere i spillet. Hvis man nu har haft en dag eller en periode med mange drafts, så er det sjovt nok at nappe en draft med spillere man ikke har valgt før, fremfor at man har favoritter osv jo. Man kunne jo også nemt bare holde sig til en liga. Det vil udelukke en del, men med fx Premier League, så er der jo stadig chance nok for at samle et par spændende trupper.

Staal42

8. aug 2016, 21:34

whapz skrev:Det skal jeg helt klart fremlægge for mine kammerater! Gav mig et godt grin at se videoen også
Kan kun anbefale det, det er virkelig sjovt! Vi har også gjort det 5 personer, og det gør det kun bedre.. Draft delen specielt kan godt give grå hår når de andre stjæler dine spillere!

Staal42

8. aug 2016, 21:38

Kalle skrev:Man kan vel altid finde på nogen, men jeg er dog ikke sikker på hvordan det vil fungere i spillet. Hvis man nu har haft en dag eller en periode med mange drafts, så er det sjovt nok at nappe en draft med spillere man ikke har valgt før, fremfor at man har favoritter osv jo. Man kunne jo også nemt bare holde sig til en liga. Det vil udelukke en del, men med fx Premier League, så er der jo stadig chance nok for at samle et par spændende trupper.
I løbet af dagen har vi tilføjet følgende; - Vælg 2 lande uden for de 5 store ligaer (ITA, SPA, TYS, ENG & FRA), og så må begge spillere kun vælge spillere fra disse lande. - Hver især vælger 2 lande som de kun må hente spillere fra. Og tilføjer også lige din: - Vælg en specifik liga hvor de kun må hentes spillere fra. Vi vil netop gerne udover de sædvandlige favoritter man har en tendens til at vælge, så derfor søger vi også hjælp herinde!

Fætter BR

8. aug 2016, 22:41

Er der en der kan forklare konceptet? Man vælger spillere og hvad sker der så?

Kalle

9. aug 2016, 10:20

Fætter BR skrev:Er der en der kan forklare konceptet? Man vælger spillere og hvad sker der så?
Man får et budget til at vælge 20 spillere tror jeg. Så skiftes man til at vælge og når man så har brugt sine penge eller er nået max spillere, så skal man så sætte taktik og møde hinanden i en lille turnering på 5 kampe.

Canna

12. aug 2016, 22:11

Og så vinder jeg over Kalle til sidst. Sådan har det ihvertfald været de gange vi har draftet