Diego Simeone, El Cholo.

archie

7. jul 2016, 23:42

Jeg er fuldstændig fascineret af af manden og det arbejde han har gjort i Atl. Madrid. Jeg har siden FM2012~ prøvet emulere manden. Uden held. Jeg har læst guides, analyser, selv analyseret kampe, for så at overføre dem til FM. Endda hentet et skin der viste modstander holdets roller på kampdagen. Alt sammen uden held. Derfor spørg jeg nu herinde om der er nogle der kunne være interesseret i at starte en taktisk diskussion, om hvordan man kan overføre spillestilen til FM, og komme med bud. Jeg har med vilje valgt ikke at komme med mit bud, da jeg mener der vil komme mere ud af det, med en anden bruger der starter, da jeg måske har stiret mig lidt blind. - Tråden er ment som en udviklingstråd. DBH. archie.

Wester

8. jul 2016, 16:02

Altså systemet er vel stramt? Forsvarskæden står dybt men med stort pres på boldholder. Der tackles hårdt. Den defensive enhed bliver vel tilbage, så man sikre sig defensivt. Tilgengæld er der ret mange fremadrettet løb fra den offensive enhed og der spilles direkte, da man gerne vil spille på omstillinger. Så det er noget med at lokke modstanderen frem, erobre bolden og så fremad. Måske roller der gerne vil drive bolden frem. Holdinstruktioner i et Structred system der nok skal bruges er:
  • More Direct Passing
  • Pass Into Space
  • Run At Defence
  • Drop Deeper
  • Get Stuck In
  • Use Tighter Marking
  • Close Down Much More
Det er umiddelbart mine tanker men som sagt, så er jeg ikke skide meget inde i deres taktik.
archie syntes godt om.
Var der nogen der sagde nørd?

archie

8. jul 2016, 17:35

Wester skrev:Altså systemet er vel stramt? Forsvarskæden står dybt men med stort pres på boldholder. Der tackles hårdt. Den defensive enhed bliver vel tilbage, så man sikre sig defensivt. Tilgengæld er der ret mange fremadrettet løb fra den offensive enhed og der spilles direkte, da man gerne vil spille på omstillinger. Så det er noget med at lokke modstanderen frem, erobre bolden og så fremad. Måske roller der gerne vil drive bolden frem. Holdinstruktioner i et Structred system der nok skal bruges er:
  • More Direct Passing
  • Pass Into Space
  • Run At Defence
  • Drop Deeper
  • Get Stuck In
  • Use Tighter Marking
  • Close Down Much More
Det er umiddelbart mine tanker men som sagt, så er jeg ikke skide meget inde i deres taktik.
Jeg er helt enig med dig. For det meste. Dog mener jeg hans filosofi overført til FM er Very Fluid, da man ser hele holdet bidrage til alle faser i spillet, især forsvar. Dog er jeg i tvivl om det med at stå dybere, igen er taktik delen en smule forvirrende her. Hvis jeg vælger counter som strategi, vil jeg så ikke naturligt stå dybere og smallere? Lige pt spiller jeg sådan her; - More Direct Passing - Get Stuck In - Use Tighter Marking - Close Down More - Narrow - Higher tempo - Diciplined - Prevent goalkeeper distrubuton Jeg har da set noget af det jeg gerne vil, men ikke nok.

Wester

8. jul 2016, 18:30

Jeg mener slet ikke de spillere meget flydende. De holder deres positioner og bevægeligheden er ikke stor i den defensive enhed. De er hellere ikke skide kreative i Barcelona forstand og hans taktiske oplæg er meget stramt. Så mener altså de er struktureret. De er de offensive løb altså i længdegraderne der giver bevægelsen, altså løb omkring boldholderen men det kan du sagtens opnå i en struktureret taktik. Altså en Counter tilgang så falder holdet naturligt længere tilbage på banen. Så hvis det er din start mentalitet så er det måske ikke nødvendigt at stå dybere endnu. Det bliver dog til mange lange bolde hvis du både spiller direkte og counter. Det forsvar losser mange bolde frem gør de ikke?

archie

8. jul 2016, 18:58

Jeg køre 3 taktikker meed samme instruktioner, counter standard, og control. Nej egentligt ikke, ser ikke så mange lange bolde. Men det kan være du har ret. Jeg har ændret til structured nu. Det ser faktisk ok ud. Jeg er i tvivl om jeg skal spille højt tempo, de spiller den vel kun hurtigt rundt når de er i et statisk angreb?

Wester

8. jul 2016, 19:22

Jeg vil ikke sætte tempoet op. Du spiller i forvejen direkte og med et par spillere i Attack bliver spillet ret hurtigt/direkte. Sætter du også tempoet op tror jeg du mister kontrollen over kampen

archie

8. jul 2016, 19:40

Jeg har sat tempoet til high, og passings til mixed nu. Jeg er ikke stor fan af at have for mange instruktioner ticked. At ændre til structured har givet pote, jeg ser en masse omstillinger lige pt. også på control. Jeg poster snart nogle screens.

whapz

11. jul 2016, 20:16

Spændende tråd Glæder mig til at se dine screenshots.

archie

12. jul 2016, 19:04

Jegg har nu spillet tre sæsoner, og det sejler. dog tror jeg ikkee det er taktikken, men mere mig der fucker up med min mandskabspleje.. =)