Uge 17 - Skal FMD Lukke ned igen?

Snowflake

29. apr 2016, 09:47

Mener helt sikkert ikke at FMD skal lukke ned! FMD har været savnet, og det er dejligt at den er tilbage. Dog er det korrekt at der mangler noget aktivitet, men det er stadig den første side jeg tjekker... Dog går det altid op og ned i FM-verdenen, og folk mister lysten til spillet efterhånden som sommeren nærmer sig. Det er altid om vinteren at jeg har mest lyst til FM i hvert fald. Så jeg håber I fortsætter
Wait for it...

Alkvantor

29. apr 2016, 10:08

Selvom jeg alle dage har været en af de mere passive brugere, så er et mindre aktivt FMD stadig en af mine go-to sider! Men der er jo et klart problem med aktiviteten herinde, hvor folk som undertegnede godt kunne være bedre til bare at smide en kommentar på de ting vi rent faktisk læser! Det er jo ikke fordi det kræver meget af os. Men hvis siden skal op og køre igen som i gamle dage, kræver det noget aktivitet. Synes man flere gange på dagen kan opleve at man er den eneste online bruger herinde, hvilket kan virke ekstremt demotiverende.. Fik en lille tanke, ved ikke om det er noget der kan lade sig gøre, men, på facebook er der jo et hav af forskellige danske fanklub sider der har 10.000+ brugere derinde. Hvis man ved månedens fokus lavede det om en af de klubber, og havde et samarbejde med en af de fansider, så man kunne linke til hinanden, og der ville være en challenge i lige præcis den klub, kunne det måske godt tiltrække nogle nye brugere! Det kunne man så gøre med nogle forskellige klubber, som måske ville begynde at give et mere livligt forum med tiden. Ved ikke om det kunne være en idé! Men ville i hvert fald være ærgerligt hvis FMD blev nød til at lukke og slukke.

Fætter BR

29. apr 2016, 10:44

Jeg har også FMD som en af de sider jeg besøger hver dag. Det er lidt en "ond cirkel" angående aktiviteten herinde, hvis ikke der er megen aktivitet, så er der heller ikke så meget at kommentere på og diskutere. På samme måde så hvis/når der kommer mere aktivitet så tror jeg også folk ville være mere villige til at åbne nye tråde, især nye brugere. Som der også er andre der nævner så spiller jeg heller ikke selv FM for tiden, dermed deltager jeg heller ikke i noget FM mæssigt. Men det kommer jo selvfølgelig og går, det kan godt være vi er lidt uden for FM sæsonen. Jeg tror det bliver bedre til efteråret/vinter. Jeg håber da også siden bliver oppe og tror også på at siden kommer til at se bedre dage.

Sunbao

29. apr 2016, 11:55

Som Wester skriver er det jo ikke kun et problem her hos jer, eller hos os over på FmFreaks hele fmscenen bløder, der spilles fm hos rekord mange rundt om i verden, men den enkeltes spilletid er gået drastisk ned over de sidste 5 år. Det hele er blevet mere individualiseret, forstået på den måde at fokus kun er på en selv, og det gælder faktisk i næsten alle sammenhæng, folk vil så vel online som offline deltage i ting der kun afhænger af dem selv, så det dermed kun foregår når de har lyst. Og ja det element har vi på fmscenen super svært ved at byde ind med noget på. Som giver aktive brugere, der skal skam nok være en del der ser et opslag, og bruger en challenge etc, men til forskel fra førhen skal vi bare ikke forvente nogen respons retur på tingene, med mindre folk står med et problem. Det er en trist udvikling men er næppe meget vi kan gøre for at vende den i større stil, til forskel fra førhen spiller hovedparten af vores potentielle nye brugere på scenen, måske 5-10 spil on and off året rundt, hvor det førhen blot var tale om et enkelt eller to, derudover bruger de oceaner af tid på sociale medier frem for ja at spille. Der tales også en del om præmier og konkurrencer, men ja sandheden er jo bare, at vi i Danmark har en høj levestandard og de fleste har rigeligt råd til at købe det de lige har lyst til i det lavere prisleje, så derfor trækker præmier ikke det store antal deltagere til en konkurrence mere, langt de fleste af deltagerne ville også deltage, hvis konkurrencen ikke havde "værdifulde" præmier. Om i skal lukke eller ej, er jo op til jer selv, jeg tror bare det er vigtigt at man indser at det man laver skal være til ja en selv ikke i større stil til andre, for responsen er ofte ja minimal.

Wester

29. apr 2016, 15:26

Ja at drive et FM site eller været crew på et, det er ren og skær nørderier for egen skyld. Hvis man forventer et hav af deltagere og en masse respons, så er det dødsdømt.
Var der nogen der sagde nørd?

Lunst

1. maj 2016, 12:29

Hej, Jeg vil da også lige give mit besyv med. Jeg følte selv, at jeg var relativt aktiv på det gamle FMD med posts, billeder og min "følg mig" tråd. Imellemtiden, mens siden var nede, er jeg så blevet far og lige pt. er der bare ikke den samme tid til at lave updates, skrive om mine spil, grafisk halløj osv., hvilket er grunden til min inaktivitet på siden. Derudover døde det også lidt for mig, da alt mit "arbejde" på den gamle side pludseligt var pist væk. Jeg kan sagtens følge problematikken i, at betale for en hjemmeside der ikke er super aktiv, men ville dog ærgre mig, hvis den lukkede igen... Derudover vil jeg da lige rose jer for at tage denne diskussion op, samt alle jer andre som har leveret super gode indlæg.
Hej Kalle!

T-DildMeister

1. maj 2016, 14:39

Jeg savner Esben, og det gamle layout, kan sipelthen ikke overskue det nye her, det er stort set den eneste grund til jeg ikke er mere på. ESBEN+Andet layout, så er jeg her hver dag.
Hej kalle!

Sarl

1. maj 2016, 20:42

Siden er, som mange siger, røget lidt ud af ens bevidsthed i løbet af dens lange fravær. Derfor må jeg ærligt indrømme, at det er blevet en vane at tjekke FMF som det første i stedet. Derudover er jeg blevet ældre, har fået andre prioriteter og er derfor ikke nær så aktiv længere. Det ændrer sig næppe og var allerede en realitet på det gamle FMD. Her var der dog som JT nævner en gruppe brugere, som man hyggede sig med og havde en historie med. De forsvandt langsomt - sikkert af samme grunde, som er skyld i min dalende aktivitet. Crashet på det gamle FMD var nom dødsstødet. Hyggesnakken er næsten det jeg savner mest. Tror det tager tid at få en side som FMD op igen. Der skal nok nyt blod til, men spørgsmålet er om det kommer? Som andre har nævnt er tiden måske løbet fra sider som denne? Helt til sidst. Det betyder også noget, at jeg ikke kan blive ved med at være logget automatisk ind, når jeg åbner siden. At jeg skal logge ind hver gang betyder, at jeg nogle gange lader være med at deltage i en debat. Fordi jeg ikke gider skulle logge ind først. Det er superdovent, men det har sgu en betydning.

dinhxa

2. maj 2016, 13:47

Det er efterhånden skrevet flere gange, men grunden til at jeg ikke er specielt aktiv er, at hyggen ikke er her. Den eneste tråd jeg selv er aktiv i er FIFA-tråden. Jeg spiller ikke FM længere, så reelt set er der jo ingen grund til at være her, men jeg savner stadig at følge andres resultater, historier osv. Jeg er godt klar over, at man ikke kan være afhængig af 10-15 brugere, der ikke længere er aktive, for at skabe en god stemning. Hvordan man fikser det problem har jeg ingen anelse om.

SotD

Ejer

3. maj 2016, 08:05

@Sarl Jeg kender ikke lige til problematikken om at man bliver logget ud. Det må jeg lige se på.

Følg os på Facebook og Twitter