1985/86 Database

Stoltze89dk

26. jan 2016, 20:04

Har du lyst til at skrue tiden tilbage, og forsøge at træne de gamle legender. Så er chancen her. Jeg er en stor nostalgiker, og har før lavet mine egne databaser, når jeg har fået lyst til at se hvordan ligaerne så ud for flere år siden, og om det er som jeg husker dem. Jeg har fulgt den italienske Serie A siden 1990, og har været Parma fan ligesiden. Denne gang har lavet 1985/86 sæsonen. Op til den store VM slutrunde i Mexico i '86, hvor Danmark havde Dynamit landsholdet med Laudrup, Elkjær, Lerby, Arnesen, Olsen osv. Den engelske liga med massere af Britiske legender som : Dalglish, Bryan Robson, Shilton, Lineker, Barnes, Strachan, Hoddle, Waddle osv. Magtbalancen så anderledes ud, da Everton og Liverpool sad på magten, og Manchester United havde lige ansat en yngre Skotsk træner ved navnet Alex Ferguson. Min favorit liga Serie A, havde sin storhedstid dengang, og selvom de forskellige hold kun måtte ha' 2 udlændinge af gangen, så var der flere storhold i støvlelandet. Napoli som rådede over en af de aller bedste, måske den bedste i Diego Armando Maradona (25 år gammel i 1985.) Juventus som var forsvarende mester med flere italienske landsholds stjerner : Cabrini, Tacconi, Scirea og en 22 år gammel dansker Michael Laudrup og den store stjerne og daværende europamester i '84, Michel Platini. Inter med tyskernes helt store stjernespiller : Karl-Heinz Rummenigge, de to italienske stjerner Marco Tardelli og Alessandro Altobelli og en masse fremtidige italienske talenter : Zenga, Bergomi, Ferri osv. Roma, Milan og Torino som også havde stærke trupper. Sampdoria med Vialli, Mancini, Vierchowod og Mannini som ladede op til de fantastiske halvfemsere. Brasilien var i en mellemperiode fra tidligere storhedstid, med nogle af de ældre legender stadig aktive som Zico, Socrates, Edinho, Eder osv. Og med unge fremtidige stjerner som Bebeto, Romario, Branco, Careca osv. Argentina som vandt slutrunden i '86 havde flere klassespillere såsom Passarella, Burruchaga, Sergio Batista og Oscar Ruggeri. Udover det havde Tyskland, Spanien og Frankrig massere af sublime klassespillere, og især Holland med talentfabrikker i både Ajax og PSV. Har du fået lyst til at prøve kræfter med datidens fodboldverden som den så ud i midtfirserne, så er chancen her. Blandet med nutidens udlændinge regler og økonomi, ligger det lige til højrefoden at skabe sig et storhold i enten Italien eller Spanien. Jeg glæder mig til at høre om der findes andre derude som kan dykke ned i nostalgien og få nogle spændende og sjove spil ud af denne database. Væsrgo at downloade og god fornøjelse, linket ligger i bunden. Og tak for hjælpen med upload til SotD herinde på siden.

DOWNLOAD DATABASEN HER

SotD

Ejer

26. jan 2016, 20:08

Hvis det er okay med dig, så vil jeg gerne sætte det lidt mere læsevenligt op for dig. Dit link er heller ikke helt i skabet. Men kun hvis du synes det er i orden selvfølgelig.

Følg os på Facebook og Twitter

Stoltze89dk

26. jan 2016, 20:14

Den downloadede fil skal placeres i mappen editor data som som regel ligger her : Dokumenter/Sports Interactive/Football Manager 2016/Editor Data.

Stoltze89dk

26. jan 2016, 20:19

Meget gerne, det tror jeg er en go ide.

SotD

Ejer

26. jan 2016, 20:30

Nu har jeg forsøgt at dele det lidt op i afsnit, og så virker dit link. Håber der er mange der vil prøve kræfter med den. Det kan være vi må låne din database i forbindelse med en challenge her på siden?

Følg os på Facebook og Twitter

Stoltze89dk

26. jan 2016, 21:13

Selvfølgelig må i det, tak for hjælpen det er meget pænere at læse nu.

Stoltze89dk

27. jan 2016, 00:48

Jeg har uploadet en Shortlist til Databasen via Steam Workshoppen. Hvis man søger på 1985/86 skulle den gerne dukke op derinde. Den er meget brugbar i forhold til at finde alle daværende talenter og spillere i mindre klubber.