Snow's • Halifax - Champions League finalen! (Følg-mig-save)

Giggs

11. maj 2016, 09:45

Der her er noget der kan bringe min interesse tilbage til FMD. Rigtig spændende læsning og blev nu endelig ved (y)
Ranegaard dog VALG!!!

Snowflake

11. maj 2016, 15:25

Fedt Giggs! Det er jeg glad for at høre Du kan forvente mere i de nærmeste dage
Wait for it...

Snowflake

12. maj 2016, 12:57

Champions League! FC Halifax er fra næste sæson i Champions League! Det er realiteten efter en flot sæson, hvor vi især i slutningen af sæsonen fandt formen frem. De sidste 17 kampe bød på 9 sejre, 5 uafgjort og 3 nederlag, og med tanke på at vi her mødte alle de store hold, er jeg yderst tilfreds! Efter 35 spillerunder var deltagelsen officiel, men at vi i sidste runde overhalede Chelsea og napper 3.pladsen og dermed direkte kvalifikation er endnu bedre! Det er nemlig ikke gået de engelske hold særlig godt i de senere år, så der er mulighed for at vi bliver frataget i CL-plads. Det betyder dog intet for os! "Hemmeligheden" bag sæsonafslutningen er at vi endelig fik gang i vores angribere, og i særdeleshed i Kenedy! Jeg ændrede i taktikken og lavede Skyggeangriberen om til en Fremskudt Playmaker, men med lidt af de samme instruktioner. Det betød i flere kampe at Camara tog pladsen bagved angriberen, som så blev Kenedy - og her funklede Kenedy virkelig. 13 mål og 6 assist blev det til i slutningen af sæsonen - nogle af disse mål var dog også i FA-cuppen - men mere om det senere. Jeg havde ikke planlagt er der skulle handles i januars transfervindue, men City ville det anderledes. Sidst på måneden tog jeg en snak med Diallo, som havde hørt om Citys interesse. Han ønskede inderligt at skifte til dem, og da jeg ikke ønsker utilfredse spillere i truppen, lovede jeg at et acceptabelt bud på ham ville blive accepteret. 29. januar bød City så hans pris på 80 mio, men fik hurtigt forhandlet prisen op på potentielt 270 mio kr, heriblandt en videresalgsklausul på 30%. Det betød at vi desperat manglede en ny midterforsvarer. Det endte med et køb af Calum Chambers fra Everton for sølle 65 mio kr (han havde kontraktudløb til sommer). Han kan både spille midterforsvar og højreback, og blev derfor brugt begge steder - og spillede rigtig fornuftigt. Her er den samlede trup samt statistik herover.
Wait for it...

MaggiMagg

12. maj 2016, 17:00

ser interessant ud. følger med i denne tråd! besluttede mig at prøve atalanta i italien, mest pga de har et rigtig godt youth setup (elsker at finde den næste messi, ronaldo,etc) så må tiden vise hvor langt jeg når med dem indtil jeg giver op hah.

Snowflake

12. maj 2016, 19:03

FA CUP FINALEN I Halifax' historie, har vi aldrig vundet et trofæ! Jovist, vi har vundet Vanarama National League, men det er vist næppe et bedrift. Men i 2022, lykkedes det Halifax at spille sig i finalen i den fornemste af alle cup-turneringer, FA Cup'en! Godt nok har vi ikke haft de sværeste modstandere, men ligesom AGF er vi ikke utilfredse. Finalen skulle dog ikke være imod en mægtig topklub (som FCK), men derimod Everton. Midt i første halvleg bringer Everton sig foran, og det holder til pausen. Jeg har givet Camara chancen i front, og han kvitterer i starten af andet halvleg med et flot mål - vi er tilbage! Kampen bølger frem og tilbage, og ender uden flere mål i den regulære spilletid. I det 81.minut tager jeg Halilovic ud og sætter Kenedy i front, med Camara liggende bagved. Det giver plads til Kasongo på venstrekanten, imens Green rykker over på højrekanten. Netop Kasongo og Kenedy står bag kampens afgørende mål, der falder efter vi har rundet de 100 spilminuter. Everton formår ikke at slå tilbage, og Halifax har vundet det første trofæ!!!
Vis / skjul
Wait for it...

MaggiMagg

13. maj 2016, 00:18

stort! altid rart med ekstra trofæer

Snowflake

13. maj 2016, 12:45

MaggiMagg skrev:stort! altid rart med ekstra trofæer
Det skulle gerne blive en trend! Pt. Har Halifax vundet ALLE finaler de har spillet i... Det skaber grobund for selvtillid.
Wait for it...

Snowflake

28. jul 2016, 13:47

Efter flere måneders pause er jeg vendt tilbage til Halifax! Trods sidste sæsons 3.plads + sejr i FA Cuppen, er vi ikke en klub der er store forventninger til. Jeg går dog benhårdt efter at vinde Premier League og Champions League! Der er sket STORE ændringer i Halifax. I sommerens transfervindue forlod mange spillere klubben, og nye kom til. Dog var der kun én spiller fra min Start-11'er som forlod klubben, nemlig Kenedy. Da Milan bød 520 mio kr, kunne jeg ikke sige nej! Til gengæld har vi fået en del reserver ind, samt en del forstærkninger til førsteholdet. Udover Firmino på fri transfer, og Dele Alli i januar, er det følgende forstærkninger jeg især er glade for: Besse (DC) Tosseti (AMR) Ilunga (ST) Bangala (ST) Alle transfers Sæsonen går faktisk rigtig fint, og vi er godt med både i PL og CL: Camara blev solgt i januar, efter han i efteråret pludselig begyndte at score mål, hvilken tiltrak hans gamle klub United. Han ønskede at skifte, og med udsigten til Ilunga tøvede jeg ikke. Det eneste problem er at både Bangala og Ilunga er skadet i 5-12 uger, hvilket sætter pres på mit angreb frem imod de vigtige kampe i CL og PL. Lige pt. er det dog kun én City-kamp Ilunga misser + retur i CL som vi burde vinde.
Wait for it...

QuesT

Ejer

29. jul 2016, 11:53

Super at du er igang igen

Snowflake

29. jul 2016, 15:33

Tak QuesT Mangler kun én kamp i sæsonen - og det er den vigtigste af dem alle - Champions League finalen! Vi har netop sikret os mesterskabet i sidste spillerunde foran 2xManchester!!
Wait for it...